Om flygklubben

Historia

Klubben bildades 2005 av Per Wikström och ett gäng  kompisar som var UL-A piloter redan.
År 2006 kom skolningen igång med ett antal elever och sedan har det fortsatt och under åren fram till nu har ett antal nya piloter utbildats av klubben.

Utveckling av klubbens verksamhet

Under årens lopp har förfrågningar från aktiva och nya piloter kommit upp om att starta upp UL-B skolning dvs. roderstyrd UL-flygning i klubben.
Sommaren 2012 inleddes ett samarbete med Nordic Light Aviation som nu resulterat i att vi ifrån februari 2013 kommer att erbjuda UL-B skolning med ett flygplan som heter Viper SD-4. Detta UL-B flygplan kommer att fungera dels som skolflygplan men även hyra ut till UL-B piloter inom klubben, men även gästpiloter från andra klubbar eller privat personer.

141125

Skolningen kommer nu att vara vilande då Vipern SD-4 kommer att flytta till annan flygplats.

Lokalt väder :

All logos and trademarks in this site are property of their respective owner. All content are property of their posters, all the rest 2012 by Eslövs UL-flygklubb(SE)
This site is best viewed at 1024x768 screen resolution.
 Designed by  Lennart Arvidsson (NLA)